clanky-07

Ako efektívne cieliť marketingové úsilie.

V B2B oblasti, každá spoločnosť funguje v istom priemyselnom sektore, ktorý je definovaný tým, aký produkt alebo službu poskytuje. Tak isto môže byť definovaný tým, aký sektor obsluhuje svojím tovarom a službami. Z pohľadu marketingového úsilia je na začiatku potrebné definovať, kto je vlastne cieľovým zákazníkom pre moje produkty alebo služby. Často sa stretávam s tým, že spoločnosti pri svojich kampaniach sa snažia obsiahnuť čo najväčšie množstvo potenciálnych klientov. Ich odkaz je potom veľmi vágny a zvyčajne to skončí pri „všetko všetkým“.

Masový marketing je zvyčajne veľmi nákladný a jeho účinnosť je pochybná. Podobá sa to trošku na to, ako keby lukostrelec strieľal v hmle náhodným smerom a dúfal že trafí svoj cieľ. Aj keď tu určite existuje šanca, že svoj cieľ trafí minimálne ho to bude stáť veľké množstvo šípov a boľavé ruky. Šípi si v tejto súvislosti môžete predstaviť ako peniaze. A v mnohých prípadoch spoločnosti nemajú dostatočné množstvo „šípov“ a „vytrvalosti“ na to, aby trafili svoj cieľ v dostatočnom množstve, aby sa im investované peniaze vrátili.  V praxi si to väčšinou môžu dovoliť len veľké spoločnosti, ktorých primárnym cieľom nie je predať konkrétny výrobok alebo službu, ale budovať ich „imidž“ a značku tzv. Branding.

Prečo je dôležité sa zamerať radšej na úzky segment? V prvom rade sú to obmedzené finančné prostriedky. V druhom rade je Vaším cieľom dosiahnuť to, aby si Váš potenciálny klient povedal : „veď toto je pre mňa“. Vtedy sú to najlepšie investované peniaze. Ak vo svojej kampani použijete „nákupný“ zoznam všetkých Vašich výrobkov alebo služieb tak to u nikoho nevyvolá požadovaný efekt a trh zvyčajne takúto ponuku odignoruje.

Tým, že úzko zadefinujte svoj cieľový trh Vám umožní sa lepšie zamerať na danú skupinu spotrebiteľov a ich špecifické potreby. Vaším cieľom je sa stať veľkou rybou v malom rybníku.

Dôležité upozornenie!!! To že sa zameriate na jednu špecifickú cieľovú skupinu neznamená, že ostatných potenciálnych klientov odignorujete. Znamená to len, že pre každú skupinu musíte definovať samostatnú kampaň.


Získajte bezplatnú konzultáciu

Close Menu